Wij zijn nieuwsgierig naar jou!

Wij willen jou en je kind gewoon het beste gevoel geven. Daarom zijn we continu bezig om onze dienstverlening te verbeteren. Maar op welke punten is dat nodig zodat jij je kind met een blij, gerust, veilig en gezond gevoel naar ons brengt? Om antwoord te krijgen op deze vraag hebben we vorig jaar de VerbeterMeter gelanceerd: digitale vragenlijsten die je op vaste momenten toegestuurd krijgt. Voor jou als ouder een manier om je te laten horen. En daarmee voor ons een belangrijk leermoment. Samen maken we de opvang nog beter!

De resultaten tot nu toe

Als je kijkt naar onze totale dienstverlening, dan scoren we met een 7,9 een dikke voldoende. We zijn dan ook enorm trots op onze organisatie en onze medewerkers, want hier wordt elke dag hard voor gewerkt! Maar… er valt altijd wat te verbeteren. Hoe we met deze verbeterpunten omgaan? Pim Beelen, Manager Planbureau en Klantenservice, vertelt hier meer over: “We nemen elke suggestie mee en halen hier intern veel informatie uit. De informatie wordt per locatie verwerkt. Dat betekent dus ook dat er voor elke locatie andere verbeterpunten kunnen zijn. In de lokale oudercommissies (LOC) en bij de overkoepelende oudercommissie (OOC) zijn de resultaten uit de VerbeterMeter een vast onderwerp van gesprek. Zo weten zij wat jij belangrijk vindt voor jou kind. Dit helpt de commissies om ons weer op de juiste manier te adviseren. Ben jij benieuwd welke punten er op jouw locatie zijn opgepakt? De lokale oudercommissie of een van onze medewerkers vertellen je graag over de ontwikkelingen.”

Pim Beelen

Actief deelnemen en feedback

“Met de VerbeterMeter willen we ouders uitnodigen actief deel te nemen aan onze organisatie”, vertelt Pim. We willen dolgraag je suggestie horen, want alleen dan kunnen wij er iets mee. Door de tijd te nemen om de Verbetermeter in te vullen, help je dus de opvang van je kind nog meer te verbeteren. Daarnaast ontvangen wij natuurlijk ook graag positieve feedback, dit laat onze medewerkers groeien en stralen. De VerbeterMeter is dus zeker ook een kans om een pedagogisch medewerker in het zonnetje te zetten.’’

"Een andere manier om actief deel te nemen aan onze opvang, is door lid te worden van de oudercommissie", vertelt Pim. "Dat kan op twee manieren: via de lokale oudercommissie of de overkoepelende. De lokale oudercommissie vertegenwoordigt het kindcentrum van je kind. De overkoepelende oudercommissie denkt mee in centrale vraagstukken en algemeen beleid." Meer weten? Kijk dan eens op onze website.

Wanneer kan je onze VerbeterMeter in jouw mailbox verwachten?

De VerbeterMeter wordt op vaste momenten naar je gemaild. Is je kind onlangs bij ons gestart? Dan ontvang je vanaf de startdatum de vragenlijst vanuit VerbeterMeter in je mailbox. De eerste maanden na de start ontvang je specifieke vragen over jouw ervaringen. Vervolgens zal je jaarlijks de vragenlijst ontvangen.

Hoe zie jij Spring kinderopvang in 2023?

Wil jij je inbreng geven over onze dienstverlening in de toekomst? Dat kan! Geef je op via klantenservice@spring-kinderopvang.nl. Want we zijn niet voor niks, nieuwsgierig naar jou!